الگوریتم‌های جستجوی گوگل سعی می‌کنند بهترین نتایج را برای کاربران ارائه دهند و ترجمه مقالات به چنین نتایجی کمک می‌کند. با این حال، ممکن است برخی از محتواها نادرست یا تقلبی باشند. به عنوان مثال، یک خبر نادرست درباره یک رویداد مهم ممکن است به شکل گسترده‌ای در اینترنت پخش شود. با ارائه خدمات بررسی واقعیت (Fact Checking)، گوگل به کاربران کمک می‌کند تا از اینگونه محتواهای نادرست در جستجویشان خودداری کنند.

برای ارائه خدمات بررسی واقعیت، گوگل با سازمان‌ها و سایت‌های خبری همکاری می‌کند تا اطلاعات دقیقی در مورد یک خبر یا ادعا ارائه کنند. این خدمت برای کاربران در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را در مورد درستی یک خبر یا ادعا بگیرند.

هایلات این خبر

  • گوگل در حال بهبود ویژگی های جستجو برای کمک به کاربران در ارزیابی اطلاعات آنلاین است.
  • Google در حال گسترش «About this result» با بخش «About this author» است.
  • توصیه های محتوا برای جستجوهایی با اطلاعات محدود یا به سرعت در حال تغییر نمایش داده می شود و به چندین زبان گسترش می یابد.

توضیح خبر

این مقاله درباره گزارش جدیدی است که گوگل در مورد تلاش خود برای مقابله با اطلاعات نادرست و اشتباهات در صفحات وب منتشر کرده است. این گزارش ابزارهای جدیدی که گوگل برای کمک به تشخیص اطلاعات نادرست و جلوگیری از گسترش آنها در صفحات وب ارائه می‌دهد، را شرح می‌دهد. به عنوان مثال، گوگل ابزار جدیدی را به نام “Fact Check Explorer” ارائه داده است که به کاربران کمک می‌کند تا ادعاها و اطلاعاتی که در صفحات وب وجود دارد را بررسی کنند و بررسی کنند که آیا آنها تأیید شده‌اند یا خیر.

به علاوه، گوگل همچنین تصمیم گرفته است که توسط وب‌سایت‌هایی که محتوای مخالف با واقعیت منتشر می‌کنند، برای خبری که آنها انتشار می‌دهند، اخبار مربوطه را به شکل دقیق و شفاف در نتایج جستجو نشان دهد. این کار توسط برچسب‌های “Fact Check” و “Full Fact” انجام می‌شود که به کاربران این اطمینان را می‌دهد که خبر یا ادعای مورد نظر به طور مستقیم بررسی شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که گوگل به دنبال ارائه اطلاعات صحیح و دقیق به کاربران خود است و در عین حال، تلاش می‌کند تا از منتشر شدن اطلاعات نادرست و اشتباهات در صفحات وب جلوگیری کند.

به‌روزرسانی‌های جستجوی Google: درباره این نویسنده، نماهای متنوع، + موارد دیگر

گوگل در حال بهبود نحوه کمک به جستجوگران در ارزیابی اطلاعات و کشف دیدگاه های مختلف است. با رشد و تکامل اینترنت، یافتن اطلاعات دقیق و قابل اعتماد می تواند دلهره آور باشد. در پاسخ به این چالش، گوگل ابتکار عمل را به دست می گیرد تا ابزارهای جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های زیر در نتایج جستجو منتشر می‌شوند:

  1. معرفی «درباره این نویسنده» – ‘About this author’
  2. گسترش «درباره این نتیجه» – ‘About this result’
  3. دسترسی آسان تر به «درباره این نتیجه» – ‘About this result’
  4. افزودن دیدگاه های متنوع به استوری های برتر
  5. توصیه هایی برای شکاف های اطلاعاتی در سطح وب

این اطلاعیه پیش از روز جهانی بررسی حقایق در 2 آوریل منتشر می شود و بر اهمیت سواد اطلاعاتی و منابع معتبر تاکید می کند.

درباره نتیجه “About this result” در سرچ گوگل

وقتی در Google جستجو می‌کنید، احتمالاً نتایجی را از تعدادی از وب‌سایت‌ها و منابعی می‌بینید که آنها را می‌شناسید – شاید این فروشگاه مورد علاقه شما یا وبلاگی باشد که مرتباً می‌خوانید. اما ممکن است سایت‌ها یا منابعی نیز وجود داشته باشند که قبلاً با آن‌ها برخورد نکرده‌اید یا با آن‌ها آشنایی ندارید. برای کمک به افراد در ارزیابی اطلاعات و درک اینکه از کجا می‌آید، ویژگی «درباره این نتیجه» ما به همه زبان‌هایی که «جستجو» در آن‌ها در دسترس است در روزهای آینده در دسترس خواهد بود. اکنون، هر کجا که جستجو می‌کنید، سه نقطه را در کنار اکثر نتایج در جستجوی Google مشاهده خواهید کرد. با ضربه زدن روی این سه نقطه راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اطلاعاتی که می‌بینید از کجا می‌آید و سیستم‌های ما چگونه تشخیص داده‌اند که برای درخواست شما مفید است، به شما می‌دهد. با این زمینه، می توانید تصمیم آگاهانه تری در مورد سایت هایی که ممکن است بخواهید بازدید کنید و اینکه چه نتایجی برای شما مفیدتر است، بگیرید.

نتیجه About this result در سرچ گوگل

به طور خلاصه

تعهد Google به دادن ابزارهایی برای قضاوت و درک نتایج جستجو به افراد در عصر دیجیتال ما مهم است. با بهتر و گسترده‌تر کردن ویژگی‌هایی مانند «درباره این نتیجه»، «دیدگاه‌ها» و «درباره این نویسنده»، کاربران می‌توانند انتخاب‌های هوشمندانه‌تری درباره مطالبی که آنلاین می‌خوانند داشته باشند.

منبع1

شرکت آی تی او

تیم طراحی ایران تکنولوژی اوپریشن مفتخر است با تجربه 15 ساله در خدمت شما عزیزان باشد.ما با بهره بری از بهترین و باتجربه ترین تیم طراحی در تمام زمینه های دیجیتال مارکتینگ رزومه موفقی را با وجود مشکلات موجود فراهم سازیم.

تهران - اقدسیه - شمیران سنتر

دیره – نایف – روبه روی مرکز درمانی علی

hi]@ito-webdesign.com]

ارتباط با ما

تماس با ما

درباره ما

تماس با پشتیبانی

021-28423077

مجله ITO

مقالات

اخبار