گوگل BARD را منتشر کرد، یک چت ربات هوش مصنوعی که برای رقابت با ChatGPT OpenAI و Microsoft Bing Chat وارد بازار می شود.

هایلات این خبر
گوگل BARD را که یک چت ربات مجهز به هوش مصنوعی است، معرفی کرده است تا با OpenAI و مایکروسافت در بازار چت بات رقابت کند.
هدف BARD افزایش بهره‌وری، خلاقیت و کنجکاوی در عین رسیدگی به سوگیری‌های احتمالی و اطلاعات غلط است.
دسترسی به BARD در ابتدا در ایالات متحده و بریتانیا در دسترس است و برنامه هایی برای گسترش به کشورها و زبان های بیشتری وجود دارد.
در یک پست وبلاگی، گوگل بارد را یک آزمایش اولیه هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری، تسریع ایده ها و تقویت کنجکاوی توصیف می کند.
می‌توانید از BARD برای دریافت نکات، توضیحات یا کمک خلاقانه در کارهایی مانند ترسیم پست‌های وبلاگ استفاده کنید.
با BARD، گوگل قصد دارد حضور خود را در فضای چت ربات هوش مصنوعی تثبیت کند و در عین حال سلطه خود را در بازار موتورهای جستجو حفظ کند.

درباره ربات Bard گوگل
Bard توسط یک مدل تحقیقاتی زبان بزرگ (LLM)، به ویژه یک نسخه سبک وزن و بهینه شده از LaMDA طراحی شده است، و در طول زمان با مدل های جدیدتر و توانمندتر به روز می شود. این مبتنی بر درک گوگل از اطلاعات با کیفیت است. شما می توانید یک LLM را به عنوان یک موتور پیش بینی در نظر بگیرید. هنگامی که یک اعلان داده می شود، با انتخاب یک کلمه در یک زمان، از کلماتی که احتمالاً بعدی هستند، پاسخی ایجاد می کند. هر بار انتخاب محتمل‌ترین گزینه منجر به پاسخ‌های بسیار خلاقانه نمی‌شود، بنابراین مقداری انعطاف‌پذیری در آن لحاظ می‌شود. همچنان می‌بینیم که هرچه افراد بیشتری از آنها استفاده کنند، LLMها در پیش‌بینی پاسخ‌هایی که ممکن است مفید باشد بهتر می‌شوند.

در حالی که LLM ها یک فناوری هیجان انگیز هستند، اما بدون ایراد نیستند. به عنوان مثال، از آنجایی که آنها از طیف گسترده ای از اطلاعات که منعکس کننده تعصبات و کلیشه های دنیای واقعی هستند، یاد می گیرند، گاهی اوقات در خروجی های آنها ظاهر می شود. و آنها می توانند اطلاعات نادرست، گمراه کننده یا نادرست را در حین ارائه مطمئن ارائه کنند. به عنوان مثال، وقتی از بارد خواسته شد چند پیشنهاد برای گیاهان خانگی آسان به اشتراک بگذارد، بارد به طور متقاعدکننده ای ایده هایی را ارائه کرد … اما برخی چیزها مانند نام علمی گیاه ZZ اشتباه بود.

گوگل از BARD، یک چت ربات هوش مصنوعی که برای رقابت با ChatGPT OpenAI و chatbot مایکروسافت در موتور جستجوی Bing خود طراحی شده است، رونمایی کرد.

جزئیات فنی BARD
BARD توسط یک مدل تحقیقاتی زبان بزرگ (LLM) – یک نسخه سبک وزن و بهینه از LaMDA – طراحی شده است.
به مرور زمان با مدل های پیشرفته تر به روز می شود. همانطور که افراد بیشتری از LLM استفاده می کنند، در پیش بینی پاسخ های مفید بهتر می شوند.
BARD به عنوان یک تجربه مکمل برای جستجوی Google طراحی شده است که به کاربران امکان می دهد پاسخ های آن را بررسی کنند یا منابع را در سراسر وب جستجو کنند.
BARD که به عنوان یک صفحه وب مستقل عمل می کند، به جای اینکه در موتور جستجوی گوگل ادغام شود، از یک جعبه سوال منفرد تشکیل شده است.
این حرکت استراتژیک، اتخاذ فناوری جدید هوش مصنوعی و در عین حال حفظ سودآوری تجارت موتور جستجوی خود است.
انتشار محتاطانه در میان نگرانی های غیرقابل پیش بینی
رویکرد محتاطانه Google برای انتشار BARD در پاسخ به نگرانی‌ها در مورد فناوری غیرقابل پیش‌بینی و گاهی غیرقابل اعتماد ربات چت است که توسط رقبا نشان داده شده است.

گوگل تشخیص می دهد که LLM ها گاهی اوقات می توانند اطلاعات جانبدارانه، گمراه کننده یا نادرست تولید کنند.

برای کاهش این مشکلات، Google به شما اجازه می‌دهد از چند پیش‌نویس پاسخ BARD انتخاب کنید.

می‌توانید با پرسیدن سؤالات بعدی یا درخواست پاسخ‌های جایگزین، به همکاری با BARD ادامه دهید.

Google-به-شما-اجازه-می_دهد-از-چند-پیش_نویس-پاسخ-BARD-انتخاب-کنید

در حال توسعه از سال 2015

گوگل از سال 2015 در حال توسعه فناوری پشت BARD بوده است.

با این حال، مانند ربات‌های چت OpenAI و مایکروسافت، BARD به دلیل نگرانی در مورد تولید اطلاعات غیرقابل اعتماد و سوگیری‌های احتمالی علیه گروه‌های خاص، برای مخاطبان گسترده‌تری منتشر نشده است.

گوگل این مسائل را تصدیق می کند و قصد دارد BARD را مسئولانه وارد بازار کند.

چگونگی دسترسی به ربات BARD

می توانید برای امتحان BARD در bard.google.com ثبت نام کنید.

دسترسی در ابتدا در ایالات متحده و بریتانیا در حال گسترش است و برنامه‌هایی برای گسترش به کشورها و زبان‌های بیشتری در طول زمان وجود دارد. دور زدن عرضه محدود با VPN امکان پذیر است.

گوگل برای ثبت نام از کاربران می خواهد که آدرس جیمیل داشته باشند و حساب های ایمیل Google Workspace را نمی پذیرد.

منبع : 1 و 2

شرکت آی تی او

تیم طراحی ایران تکنولوژی اوپریشن مفتخر است با تجربه 15 ساله در خدمت شما عزیزان باشد.ما با بهره بری از بهترین و باتجربه ترین تیم طراحی در تمام زمینه های دیجیتال مارکتینگ رزومه موفقی را با وجود مشکلات موجود فراهم سازیم.

تهران - اقدسیه - شمیران سنتر

دیره – نایف – روبه روی مرکز درمانی علی

hi]@ito-webdesign.com]

ارتباط با ما

تماس با ما

درباره ما

تماس با پشتیبانی

09127371388

مجله ITO

مقالات

اخبار