گزارش جدیدی در مورد افزودن ویژگی indexifembedded به Google Search Console است. این ویژگی به وبمستران اجازه می‌دهد تا به گوگل بگویند که اگر یک صفحه وب دارای یک ویدیو یا سایر منابع تعبیه شده (embed) است، باید در نتایج جستجو نمایش داده شود.

هایلات این خبر

اگر یک صفحه وب حاوی یک ویدیو یا منبع تعبیه شده دارد، گوگل ممکن است نتواند آن را به درستی فهرست کند، به خصوص اگر این منبع تعبیه شده با استفاده از JavaScript بارگذاری شود. در این حالت، بهتر است وبمستران به گوگل اعلام کنند که این منبع در صفحه وب وجود دارد و گوگل باید آن را در نظر بگیرد.

با اضافه کردن ویژگی indexifembedded، وبمستران می‌توانند به گوگل اعلام کنند که این منابع تعبیه شده در صفحه وب وجود دارد و گوگل باید آن را به درستی فهرست کند. این می‌تواند بهبود جستجوی ویدیو و دیگر منابع تعبیه شده را در نتایج جستجو به ارمغان آورد.

Google Search Central

امروز، ما یک برچسب روبات جدید با نام indexifembedded را معرفی می کنیم که کنترل بیشتری بر روی زمانی که محتوای شما ایندکس می شود را برای شما به ارمغان می آورد. با تگ indexifembedded، می‌توانید به Google بگویید که وقتی محتوای شما از طریق iframes و تگ‌های HTML مشابه در صفحات دیگر جاسازی می‌شود، همچنان دوست دارید ایندکس شود، حتی زمانی که صفحه محتوا دارای برچسب noindex باشد.

برای اینکه محتوای خود را تنها زمانی که در صفحات دیگر تعبیه شده است نمایه کنید، حتماً indexifembedded را در ترکیب با تگ noindex اضافه کنید. مثلا:


<meta name="googlebot" content="noindex" />
<meta name="googlebot" content="indexifembedded" />
<!-- OR -->
<meta name="googlebot" content="noindex,indexifembedded" />

همچنین می‌توانید تگ را در هدر HTTP مشخص کنید:

X-Robots-Tag: googlebot:noindex
X-Robots-Tag: googlebot:indexifembedded
...
OR
…
X-Robots-Tag: googlebot:noindex,indexifembedded

در حال حاضر، تنها گوگل از تگ indexifembedded پشتیبانی می کند.

ابزار بازرسی URL کنسول جستجوی Google اکنون می‌تواند گزارش دهد که آیا صفحه embedURL برای یک ویدیو از برچسب جدید روبات‌های indexifembedded استفاده می‌کند. indexifembedded به گوگل می‌گوید که آیا Google می‌تواند محتوای یک صفحه را در صورتی که در صفحه دیگری از طریق iframe یا برچسب‌های HTML مشابه تعبیه شده است، علی‌رغم قانون noindex، فهرست کند.

این توسط جان هنشاو مشاهده شد و در لینکدین منتشر شد. او توضیح داد که از گوگل درخواست کرده است که به ابزار بازرسی URL اضافه کند تا نشان دهد آیا “indexifembedded” در حال استفاده است یا خیر، “و از طریق ستاره ها و قمرها و شاید معجزات دیگر، آنها به من گفتند که امروز آن را اضافه کردند.”

t google search console indexifembedded 1
افزودن ویژگی indexifembedded به گوگل سرچ کنسول 2

می‌توانید در بخش «indexing allowed» نوشته شده است: «No: noindex» در متا تگ «robots» شناسایی شد، «indexifembdedded» در متا تگ «robots» شناسایی شد.

jon توضیح داد که این به چه معناست:

  • اگر از YouTube استفاده می‌کنید و ویدیوی خود را noindex قرار می‌دهید، و سپس ویدیو را در سایت خود جاسازی می‌کنید، Google آن را ایندکس نمی‌کند. چرا؟ زیرا آنها یک دستورالعمل “noindex” را به صفحه ای که ویدیو را در صفحه شما ارائه می دهد اضافه می کنند. 
  • با این حال، اگر از Vimeo استفاده می‌کنید، ویدیوی خود را Unlisted می‌کنید و سپس آن را در سایت خود جاسازی می‌کنید، گوگل همچنان می‌تواند آن را ایندکس کند! چرا؟ زیرا برخلاف یوتیوب، Vimeo “noindex” *و* یک دستورالعمل ویژه ایجاد شده توسط Google به نام “indexifembedded” اضافه می کند. این به گوگل می‌گوید که ویدیو را در هر صفحه‌ای که ویدیوی iframe تعبیه‌شده دارد، فهرست کند.
  • همراه با Vimeo که به‌طور خودکار داده‌های ساختاری VideoObject Schema را برای همه ویدیوهای تعبیه‌شده (از جمله ویدیوهای فهرست‌نشده) تولید و درج می‌کند، کسب‌وکارها اکنون بهترین شانس را دارند که تا به حال به جای رقابت با ارائه‌دهنده میزبانی ویدیو، صفحات خود را برای رتبه‌بندی ویدیوها داشته باشند.

سخن آخر

این خبر درباره اضافه شدن گزینه جدیدی به Google Search Console با نام “indexifembedded” است که به وبمسترها اجازه می‌دهد تا بتوانند به گوگل اطلاع دهند که صفحات خود را در صورت درج در یک iframe به‌عنوان محتوای جزئی از یک صفحه دیگر نمایش داده می‌شود و گوگل باید آن را در فهرست خود نشان دهد یا خیر.

با استفاده از این گزینه، می‌توان به گوگل اعلام کرد که صفحه‌ای در صورت درج در یک iframe، باید به عنوان بخشی از صفحه دیگری شناخته شود و در فهرست نتایج جستجو نشان داده شود.

این گزینه به وبمسترها کمک می‌کند تا محتوای خود را بهتر در جستجوهای گوگل به نمایش بگذارند و در نتیجه بهبود رتبه خود در نتایج جستجو کمک می‌کند.

ادامه دارد …..

منبع1 و منبع2

شرکت آی تی او

تیم طراحی ایران تکنولوژی اوپریشن مفتخر است با تجربه 15 ساله در خدمت شما عزیزان باشد.ما با بهره بری از بهترین و باتجربه ترین تیم طراحی در تمام زمینه های دیجیتال مارکتینگ رزومه موفقی را با وجود مشکلات موجود فراهم سازیم.

تهران - اقدسیه - شمیران سنتر

دیره – نایف – روبه روی مرکز درمانی علی

hi]@ito-webdesign.com]

ارتباط با ما

تماس با ما

درباره ما

تماس با پشتیبانی

021-28423077

مجله ITO

مقالات

اخبار